Veelgestelde vragen bij Brasserie-Restaurant d'Olifant
1. Hoe werkt ‘Geniet zonder Limiet’?
Geniet zonder Limiet’ is voor iedereen (jong en oud) die graag samen lekker eten in een gastvrije, ongedwongen ambiance. Voor een vast bedrag per persoon kunt u onbeperkt genieten van de gerechten. U maakt per ronde een keuze voor 1 voor-, hoofd- en/of nagerecht en eventueel een bijgerecht. Er zit geen limiet aan het aantal rondes en bestellen kan de gehele avond. Uiteraard adviseren wij graag over een passende wijn bij het door u gekozen gerecht.
2. Wat kost een avond ‘Geniet zonder Limiet’?
Het ‘Geniet zonder Limiet’ kost € 37,50 per volwassene, ongeacht hoeveel gerechten u bestelt. Kinderen kunnen ook eindeloos genieten. Voor kinderen vanaf 3 t/m 11 jaar betaalt u de leeftijd plus € 6,00. Kinderen onder de 2 jaar mogen gratis mee eten.
3. Hoe vaak wisselt de kaart?
Elk seizoen wisselen de gerechten op de kaart. Benieuwd wanneer dit is? Houd dan Facebook in de gaten of kijk bij het laatste nieuws.
4. Ik ben allergisch voor bepaalde producten. Bestaat er de mogelijkheid om het menu aan mijn wensen aan te passen?
Onze koks hebben de menukaart zo samengesteld dat we rekening kunnen houden met een gluten en melk (lactose) voedselallergie Voor de andere allergieën valt niet 100% uit te sluiten dat het in onze keuken gebruikt wordt. Het gaat dan met name om de 12 hoofdallergenen. Geef dit wel aan bij uw reservering zodat wij tijdig onze voorbereidingen kunnen treffen. Indien u bij uw bezoek pas aangeeft dat er voedselallergieën zijn, is het voor ons helaas niet haalbaar om aan deze wensen te voldoen. Voor alle allergenen geldt dat uw keuze wel beperkt wordt en dat het mogelijk is dat u niet alles kunt kiezen in verband met uw allergie. Uiteraard doen wij ons best om voor u een representatieve maaltijd te bereiden.
5. Ik heb een noten-, gluten- en/of lactose-allergie. Hoe weet ik wat ik kan bestellen van de menukaart?
Het is zeker mogelijk om met een allergie bij ons te eten, ons keukenteam doet zijn uiterste best om rekening te houden met je allergie. Wij kunnen echter niet uitsluiten dat een gerechtje sporen kan bevatten van een stof waarvoor je allergisch bent. We hebben aangepaste kaart voor verschillende allergieën zodat je rustig kunt bekijken wat je kunt eten.
6. Is eten bij d’Olifant inclusief drinken?
Wanneer je komt genieten bij d’Olifant is dit exclusief drinken.
7. Moet ik reserveren?
Natuurlijk kunt u spontaan langskomen! Maar als u zeker wilt zijn dat er plaats is kunt u het beste een reservering maken. U bereikt ons via telefoonnummer 072-571 1818 of e-mail.
8. Hebben jullie een cadeaubon die ik kan geven?
Jazeker! Deze kunnen bij ons in het restaurant worden gekocht voor elk gewenst bedrag. De cadeaucheque verpakken we feestelijk met een fles heerlijke wijn.
9. Is mijn kind ook welkom?
Uiteraard! Wij hebben diverse kinderstoelen beschikbaar en ons restaurant beschikt over Wifi. De kinderen kunnen een kleurplaat maken. Dit is meestal het hoogtepunt van de avond!
10. Kan ik een specifieke tafel reserveren?
Bij uw reservering bent u welkom om een specifieke tafel te reserveren. Dit kunnen we echter niet garanderen, dit is afhankelijk van het aantal bezette tafels op die avond. We doen uiteraard wel ons uiterste best om aan uw wensen te voldoen.
11. Wat is jullie beleid ten aanzien van alcohol?
Een alcoholische drank bij het diner is uiteraard mogelijk. Wij schenken echter geen alcoholische dranken aan minderjarige personen.
12. Ik ben zwanger. Hoe weet ik wat ik kan bestellen van de menukaart?
Het is zeker mogelijk om tijdens je zwangerschap bij ons te eten. Ons keukenteam doet zijn uiterste best om rekening te houden met je zwangerschap. Wij hebben hiervoor een aangepast lijstje van gerechten zodat je rustig kunt bekijken wat je kunt eten.
13. Ik heb een maagverkleining gehad. Hierdoor kan ik minder eten dan gemiddeld. Dien ik toch het volledige bedrag te betalen?
Ja, dat klopt. Bij d’Olifant willen we niets liever dan onze gasten verrassen en verwennen. Een avond bij d’Olifant is dan ook écht een uitje heerlijk ongedwongen en avondvullend bourgondisch genieten, dat is waar we voor gaan. Dit zit hem niet alleen in de keuze van onze gerechten en het feit dat je gedurende de gehele avond kleine gerechtjes kunt bestellen, maar ook in de presentatie, de aankleding, de vriendelijkheid en gastvrijheid van onze medewerkers en de kleine extra’s die we onze gasten bieden.
Alles bij elkaar maakt een avond bij d’Olifant tot een ware beleving, die iedereen uiteraard op zijn of haar eigen manier in kan vullen. Want, zoveel mensen zoveel wensen! Wij passen ons hier graag op aan en proberen zo flexibel mogelijk te zijn in de dingen die we doen.
We doen er alles aan om een fijne avond voor al onze gasten te creëren. Een avond bij d’Olifant is daarom zoveel meer dan het etentje alleen, het is een totaalbeleving! Om die reden en omdat alle gasten in onze ogen gelijk zijn, hebben we besloten om ook de prijs gelijk te houden.
14. Hebben jullie ook veganistische gerechten?
Nee u kunt helaas niet 100% veganistisch dineren bij ons. Vegetarisch kan uiteraard wel.
15. Waarom staat een bepaald gerechtje niet meer op de tapaskaart?
d’Olifant doet erg haar best om de menukaart voor iedereen zo lekker en gevarieerd mogelijk te houden, dit betekent dan ook dat we elk kwartaal nieuwe gerechtjes bedenken waardoor een aantal gerechtjes hun plekje op de tapaskaart moeten opgeven.
16. Kun je ook met grote groepen bij d’Olifant eten?
D’Olifant heeft voor iedereen wat wils en is daarom uitermate geschikt om te dineren met grote groepen. Vanaf 10 personen is het ook mogelijk om gebruik te maken van een drankarrangement.
17. Hanteren jullie kinderprijzen?
Ook kinderen kunnen bij d’Olifant avondvullend bourgondisch genieten. Voor kinderen hanteren wij de volgende prijzen:
- 0 t/m 2 jaar: Gratis
- 3 t/m 11 jaar: 6,00 plus de leeftijd
- 12 jaar en hoger: de reguliere prijs
18. Mag ik ook gerechtjes van de kindertapaskaart bestellen?
Uiteraard is het geen probleem om als volwassene van de kinderkaart gerechtjes te bestellen. Wel geldt hiervoor het normale tarief.
19. Zijn honden welkom bij d’Olifant?
Helaas zijn honden niet welkom bij d’Olifant. Dit is met uitzondering van hulphonden.
20. Zijn er voldoende parkeergelegenheden bij d’Olifant?
Naast d’Olifant is de parkeergarage middenweg met 300 parkeerplaatsen.
21. Heeft d’Olifant kadobonnen beschikbaar?
d’Olifant heeft verschillende kadobonnen beschikbaar.
22. Hoe kan ik de kadobonnen bestellen?
Het is mogelijk om de kadobonnen via onze website te bestellen of na 14:00 uur op te halen.
23. Is het mogelijk om VVV-bonnen in te leveren?
Ja u kunt VVV-bonnen en de diner cadeaubon (zwart pasje) inleveren via onze pin terminal.
Mocht u nog vragen hebben die hier niet genoemd zijn stuur ons dan een e-mail met uw de vraag, dan nemen wij contact met u op.